Odrastajući kroz razvoj porodične kompanije, naš sagovornik i sugrađanin Mitar Obradović, vlasnik Fabrike konditorskih proizvoda „Neli“, u 33. godini odlučio da počne da se bavi proizvodnjom. Proizvodnju čokolade smatra budućnošću svoje kompanije, a stav da bez rizika nema profita pokazao na delu u aprilu tekuće godine, kada je u jeku pandemije virusa korona u našoj zemlji kupio novu liniju za proizvodnju petoslojne čokolade.

LOZNICA (16. avgust 2020) – Loznička fabrika konditorskih proizvoda „Neli“ osnovana je 2007. godine i za trinaest godina je od male proizvodne porodične celine izrasla u prepoznatljivu kompaniju koja svoje proizvode, više od stotinu artikala, plasira na domaće i inostrano tržište.

Na početku poslovanja kompanija je imala svega osam radnika, proizvodnju od 100 tona i nijedno vozilo, a danas zapošljava 300 radnika, proizvodi 2500 tona i posluje sa 40 vozila.

Prodavali smo u podrinjsko-kolubarskom regionu, a danas prodajemo u celoj Srbiji, u zemljama bivše Jugoslavije, okolnim zemljama Evropske unije (Rumuniji, Mađarskoj), izvozimo u Rusiju, Izrael i Irak, a sporadično i u Australiju, Španiju, Švedsku i Kinu – rekao je za „Loznički nedeljnik“ vlasnik kompanije Mitar Obradović.

Prisetio se da je na početku rada prostor sadašnje velelepne kompanije bio, kako je priznao, u haosu.

– Uložio sam 800.000 evra da bi proizvodni pogon sredio i prilagodio ga 21. veku. Objekat je obuhvatao površinu od 3500 metara kvadratnih da bi se vremenom proširio na 8000 metara kvadratnih – naveo je i dodao da se trenutno gradi i hala za nadogradnju magacina, koja će zauzeti površinu od dodatnih 2000 metara kvadratnih.

Istakao je da ništa nije bilo lako, da je za svaki poduhvat bilo potrebno veliko odricanje, ali i vizija koja počiva na realnim osnovama, bez prevelikih očekivanja.

Kako je poručio, ništa nije nedostižno, ali je neophodan veliki rad, upornost i vera u ono što se radi, a možda i najbitnija u svemu bila je podrška.

– Kada sam u 21. godini počeo da radim, porodica je bila osnov i akumulator odakle sam crpeo energiju sa željom da budem bolji i uspešniji. Otac mi je bio velika podrška, pokojna majka takođe, kao i sestra, koja je bila u ovom poslu, ali je odlučila da počne da se bavi tekstilom. Biznis je nadogradnja onoga što nosimo iz svoje kuće – naglasio je Obradović.

Ipak, želja za uspehom i ambicija vodila ga je u veći biznis od onog u porodičnoj firmi „Mile prom“, a odrastajući kroz razvoj porodične kompanije, Obradović je u 33. godini odlučio da počne da se bavi proizvodnjom.

– Neli više nije biznis lokalnog karaktera, ali moji temelji izgrađeni su u porodici najviše zahvaljujući mom ocu, koji je bio uz mene i kada sam grešio i svaki put me upozoravao da usporim na čemu sam mu zahvalan, jer sve što je teško lako se zaboravi ako se pojavi bolje i lepše.

Kako je ukazao, proizvodnja iziskuje celog čoveka i za nju je neophodan tim ljudi koji će biti lojalni i verni, koji će ostati u kompaniji onda kada imaju najveće znanje i mogu da pruže najveći doprinos, a istakao je da je svako novo povećanje proizvodnje u kompaniji donosilo priliku za nova radna mesta.

Ispravnim i najboljim potezom smatra kupovinu nove fabrike čokolade (2016. godine), zahvaljujući kojoj kompanija „Neli“ danas proizvodi oko 40 različitih vrsta čokolada.

– Čokolada je naša budućnost, sa njom izlazimo u Moskvu, prodajemo je u Beču, Temišvaru, u Australiji… Čokolada je proizvod koji može da se prodaje u celom svetu, a posebno su se izdvojile naše čokolade sa vaflom, sa oreo keksom, sa biskvitom…

Svoje shvatanje da bez rizika nema profita Obradović je pokazao na delu u aprilu tekuće godine, kada je u jeku pandemije virusa korona u našoj zemlji hrabro odlučio da kupi novu liniju za proizvodnju petoslojne čokolade.

Najavio je da će u februaru biti instalirana linija za proizvodnju tog novog, petoslojnog slatkog proizvoda, koji će činiti sloj čokolade, krupan lešnik u svakoj kocki, sloj karamele, zatim nugata i ponovo, završni sloj čokolade, a kako je rekao, uskoro će kupiti i liniju za proizvodnju kinder jaja, koja će proširiti već postojeću liniju „Nelino kids“, namenjenu najmlađima.

Tu nije kraj. Obradović je odlučio da „robotizuje sistem“ i kupi novu liniju za pakovanje proizvoda, kako bi bili lepši i elegantniji, a uz dobar marketing i predstavljanje proizvoda, najavio je i mnogobrojne nagrade od automobila, televizora, putovanja, do stana u Beogradu, kojima će obradovati svoje mušterije.

– Za dve godine očekujem da će „Neli“ postati brend i to je moja vizija o kojoj sam govorio pre 15 godina i koja se postepeno obistinjuje – naglasio je.

O tome da Obradović nesebično deli plodove svog rada sa drugima, govore njegova humanitarna dela.

Sa željom da pomogne nemoćne, siromašne, bolnice, crkve, loznički fudbal i druge sportske aktivnosti čiji je ljubitelj, kompanija „Neli“ otvoriće namenski humanitarni račun sa kojeg će na mesečnom nivou biti izdvojeno 200.000 dinara (2,4 miliona dinara godišnje) onima za koje bude procenjeno da im je u tom trenutku novac najneophodniji.

Podsetimo da je Obradović nedavno zaposlenima na KOVID odeljenjima u lozničkom domu zdravlja i Opštoj bolnici uručio 153 prigodna paketa u znak zahvalnosti za njihovu svesrdnu borbu protiv virusa korona i njihovu brigu za živote svojih sugrađana.

Ipak, kompanija „Neli“ nije ostala imuna na pandemiju virusa korona, koja je prouzrokovala brojne poteškoće na tržištu i prema rečima Obradovića, u aprilu je izgubila 9.000.000 dinara.

– Prednost je što kada padnem znam da se ponovo dignem na nivo koji sam ranije dostigao, jer je znanje uslov za uspeh u životu, a onda kada steknete znanje, imaćete priliku da ga unovčite. Znanje nam niko ne može ukrasti. Bitno je biti realan, nemati prevelika očekivanja, stajati čvrsto na zemlji i ići stepenicu po stepenicu – zaključio je naš sagovornik.

Autor: Danica Pavlović
IZVOR:
https://lotel.rs/vlasnik-kompanije-neli-mitar-obradovic-od-vizije-do-stvarnosti/